Reklamy Allegro Ads. Co musisz o nich wiedzieć?

Reklamy Allegro Ads. Co musisz o nich wiedzieć?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jeśli planujesz nie tylko kupować, ale także sprzedawać na Allegro, musisz zarejestrować dwa oddzielne konta – do zakupów i do sprzedaży. W tym drugim zyskasz dostęp do ciekawych narzędzi marketingowych, które pomogą Ci promować Twój sklep.

Przez ponad 20 lat swojego istnienia Allegro stało się najpopularniejszym i najwygodniejszym miejscem zakupów online dla mieszkańców Polski. Za pośrednictwem tej usługi codziennie składanych jest prawie 600 000 zamówień. Sprzedaje się tu prawie wszystko – od kawy i karmy dla zwierząt po nieruchomości i antyki. Oznacza to oczywiście dużą konkurencję, dlatego każdy sprzedawca powinien lepiej poznać możliwości, jakie dają mu reklamy Allegro Ads.

Formaty reklam w Allegro Ads

Aktualnie Allegro oferuje sprzedawcom 3 różne rozwiązania reklamowe, aby przyciągnąć nowych klientów ich sklepów. Są to:

  • oferty promocyjne;
  • reklama displayowa;
  • sieć reklamowa, czyli reklamy Google Ads i reklamy w sieciach partnerskich.

Oferty sponsorowane

Oferty sponsorowane to reklamy ofert na Allegro, które wyświetlają się w różnych miejscach na stronie wyszukiwania. Wykorzystują model typu pay-per-click, co oznacza to, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Jak działają oferty promocyjne? Klient szuka produktu i w wynikach wyszukiwania widzi oferty z nim związane – także te sponsorowane, które wyświetlają się na pierwszych i ostatnich miejscach wyników wyszukiwania, pomiędzy nimi (średnio co 7 pozycji), po lewej stronie listy czy na dole strony konkretnej oferty.

Reklama displayowa

Reklama displayowa jest odpowiednia dla firm, które chcą wzbudzić zainteresowanie swoimi produktami i zwiększyć świadomość marki. Format działa w modelu CPM (Cost Per Mille), co oznacza, że musisz wybrać stawkę za 1000 wyświetleń.

Ponieważ reklama displayowa opiera się na ofertach, słowach kluczowych i kategoriach, dociera do klientów poszukujących konkretnych produktów, a tym samym pomaga zwiększyć sprzedaż. Masz możliwość targetowania reklam na podstawie kontekstu, a według Allegro dobrze dobrane słowa kluczowe mogą dotrzeć do prawie 50% wszystkich użytkowników serwisu.

Sieć reklamowa

Dzięki sieci reklamowej Allegro będziesz mógł zwiększyć zasięg swoich ofert i podnieść sprzedaż. Dodatkowo Twoje reklamy pojawią się poza Allegro, gdzie znajduje się wielu potencjalnych klientów. Kampania Google Ads w panelu Allegro Ads pozwala dotrzeć do klientów przez wyszukiwarkę Google. Drugą najczęściej wybieraną opcją są reklamy na Facebooku – Twoja reklama wyświetli się każdemu, kto zobaczył Twoją ofertę na Allegro, ale nie dokonał jeszcze zakupu.

Panel reklamy i analiza wyników kampanii

Allegro Ads daje również możliwość regularnego monitorowania wyników realizowanych kampanii reklamowych. W specjalnym panelu możesz zobaczyć takie parametry jak:

  • liczba kliknięć i wyświetleń Twoich ofert sponsorowanych;
  • stosunek kliknięć do łącznej liczby wyświetleń stawki;
  • TBM, czyli łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez liczbę kliknięć;
  • ROI (zwrot z inwestycji), czyli dochód po kliknięciu w ofertę sponsorowaną za każdą złotówkę wydaną na reklamę Allegro.

Każdy sprzedawca i marketingowiec powinien zrozumieć wartość danych o przebiegu dowolnej kampanii – takie informacje stanowią podstawę dla optymalizacji działań promocyjnych i zwiększenie ich skuteczności.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć prowadzenie kampanii w Allegro Ads, warto skorzystać z pomocy i wiedzy profesjonalistów takich jak agencja Adsright. Specjaliści od marketingu podpowiedzą Ci, jaka forma reklamy będzie najlepsza dla Ciebie.

Zdjęcie główne: Paul Felberbauer/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*