Pozycjonowanie PrestaShop – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie PrestaShop – co warto wiedzieć?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Sklep internetowy to świetny pomysł na biznes, czego dowodem jest nieustanne powstawanie setek stron tego typu. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto wdrożyć profesjonalne działania SEO.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron obejmuje wszystkie czynności, które mają na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. To bardzo ważny proces zwłaszcza dla firm, które działają głównie w świecie online – doskonałym przykładem są sklepy internetowe. Strony o takiej funkcjonalności najczęściej powstają z wykorzystaniem gotowych platform, których użycie wiąże się także z koniecznością odpowiedniego podejścia do tematu SEO. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań z tej kategorii w Polsce jest PrestaShop.

Pozycjonowanie PrestaShop to praktycznie obowiązkowe zadanie dla każdego przedsiębiorstwa tego typu, które chce osiągnąć sukces w swojej branży. Sporą pomocą są tutaj wtyczki, które można zainstalować, by usprawnić działania SEO w sklepie. Ponadto należy zwrócić uwagę na strukturę strony, dostosowanie adresów URL oraz zastosowanie odpowiednich znaczników HTML. Działania SEO obejmują również przygotowanie ciekawych, dostosowanych pod kątem słów kluczowych treści.

Agencja SEO – skuteczny sposób na pozycjonowanie PrestaShop

Jedną z możliwości są działania SEO na własną rękę. Przy takim podejściu należy jednak pamiętać, że do sprostania obecnym wymaganiom rynku i algorytmów wyszukiwarek niezbędna jest rozległa wiedza w zakresie marketingu online. Pozycjonowanie PrestaShop może być znacznie bardziej efektywne, gdy postawimy na wsparcie agencji SEO.

Proces pozycjonowania sklepu PrestaShop obejmuje liczne czynności i stałą analizę osiąganych wyników. Warto zacząć przede wszystkim od zaawansowanego audytu SEO i konsultacji ze specjalistami z wybranej agencji. Dzięki temu możemy mieć pewność, że pozycjonowanie stron przyniesie oczekiwane efekty, a sklep przyciągnie sporą liczbę nowych klientów.

Pozycjonowanie stron sklepów internetowych – dlaczego warto?

Inwestycja w profesjonalne działania SEO wymaga pewnych wydatków, których wysokość zależy od oferty agencji, zakresu prac oraz założonych celów strategii. Przy odpowiednich warunkach współpracy możemy jednak liczyć na szybki zwrot i stałe zwiększenie bazy klientów. To także dobry sposób, by oszczędzić czas, który musielibyśmy poświęcić na samodzielną naukę pozycjonowania stron oraz działania procesów SEO.

Spore znaczenie ma tutaj rozróżnienie pomiędzy organicznymi a nieorganicznymi wynikami wyszukiwania. Druga grupa obejmuje między innymi kampanie reklamowe, które polegają na wyświetlaniu odnośnika do strony przez określony czas przy wybranych frazach. To jednak działanie, które ma głównie krótkoterminowy efekt – co więcej, wielu internautów blokuje tego typu reklamy, przez co zasięg takich czynności jest znacznie mniejszy. Działania SEO skupiają się z kolei na organicznych wynikach, przy których mamy szansę na trwalszy i bardziej rzetelny efekt.

Fot. Fatos Bytyqi/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Ania 31.01.2022

    Pozycjonowanie jest złożonym procesem który zawsze rozpoczyna się od audytu SEO, dzięki niemu pozycjonowanie może być jeszcze łatwiejszy i zdecydowanie bardziej efektywne. Jest to proces który należy wykonywać bardzo starannie oraz skrupulatnie, żeby sobie nie zaszkodzić i zmniejszyć wyników wyszukiwania, dlatego najlepiej jest powierzyć takie działania agencji seo która zajmie sie tym za ciebie.

  • Konrad 18.02.2022

    PrestaShop to faktycznie czołówka, jednak warto sprawdzić pozostałe, dostępne na rynku CMS’ów rozwiązania i wybrać te, które najlepiej spełniać będzie nasze potrzeby. Audyt stanowi jednak działanie obowiązkowe i co do tego nie ma wątpliwości. Nie tak dawno temu, zdecydowałem się na wsparcie działalności, wykorzystując pozycjonowanie Selly. Jak dla mnie, to rozwiązanie jest w pełni optymalne i jak to się potocznie mawia – robi robotę.