Jak dobrać opakowanie do rodzaju produktu?

Slow life
Jak dobrać opakowanie do rodzaju produktu?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Dobre opakowanie może mieć spory wpływ na Twój produkt. Jak więc wybrać odpowiednie opakowanie i co wziąć pod uwagę? Podpowiadamy, jak znaleźć idealne opakowania dla wszystkich Twoich produktów.

Do czego potrzebne jest Ci opakowanie?

Pierwszym krokiem, który należy podjąć przy wyborze opakowania, jest zastanowienie się, w jakim celu w ogóle potrzebujesz opakowania. Inne opakowanie będzie Ci bowiem potrzebne w przypadku wysiłki towarów do klienta, a inne w przypadku zaprezentowania produktów w sklepie stacjonarnym. Jak więc wybrać opakowanie?

Opakowanie do wysyłki

Jeśli wysyłasz produkty do klienta, to najlepszym wyborem będą pudełka fasonowe, lub w przypadku większej ilości produktów w jednej paczce, pudełka klapowe. Pamiętaj także, że najważniejszym aspektem podczas wybierania opakowania jest z pewnością wygoda użytkowania oraz bezpieczeństwo produktu. Z tego względu bardzo istotna jest wielkość opakowania. Nie może być ono zbyt duże, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że produkt będzie się obijał o jego ścianki w trakcie transportu i ulegnie zniszczeniu. Pamiętaj też, że niektóre produkty wymagają specjalistycznych opakowań, aby można było je wysłać. Przydatne mogą okazać się więc opakowania farmaceutyczne, opakowania chłodzące lub podłoża mikrobiologiczne. Opakowania dla Twoich produktów oferuje także hurtownia opakowań gastronomicznych

Koniecznie zadbaj także o dodatkowe zabezpieczenie w postaci folii bąbelkowej, granulatu lub pogniecionych gazet.

Opakowanie do sklepu stacjonarnego

Jeśli zaś szukasz opakowania, które będzie pełniło funkcję reprezentacyjną w Twoim sklepie stacjonarnym, to genialnym wyborem są typowe pudełka produktowe lub pudełka fasonowe. Postaraj się, aby pudełko było idealnie dobrane do produktu oraz aby pokazywało produkt w jak najlepszym świetle. Pamiętaj, że wiele konsumentów kupuje oczami, dlatego też estetyka jest tak ważna. Dopasuj opakowanie do branży, w której się obracasz, ale nie zapomnij dodać charakterystycznego elementu, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Wybierając opakowanie, nie zapomnij też, aby spełniało wszystkie wymogi technologiczne i prawne. Ważne, aby na opakowaniu znalazły się między innymi wszystkie oznaczenie, w odpowiednim kolorze oraz o dobrze dobranej wielkości.

Zdjęcie główne: pexels.com/Anna Nekrashevich

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*